👈 فروشگاه فایل 👉

مراحل رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری آن

ارتباط با ما

... دانلود ...

مراحل رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری آن

هدف از این تحقیق بررسی مراحل رفتار مصرف کننده و فرآیند تصمیم گیری آن می باشد

مشخصات فایل

تعداد صفحات

35

حجم

2089/554 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

در ارتباط با تشريح رفتار مصرف كنندگان مدل ها وتئوري هاي مختلفي بيان شده است كه هريك از زاويه اي خاص رفتار مصرف كنندگان را مورد بررسي قرار م يدهد. در اين ميان مدل هاي تصميم گيري خريد به علت فراهم آوردن چارچوبي مشخص و تعريف شده از مراحل و فرايندهاي رفتار مصرف كننده، به درك و استنباط دقيق تر از روابط موجود ميان متغيرهاي رفتار مصرف كننده كمك مي نمايند (Vignali et al..; 2001; p:461). مراحلي را كه خريدار جهت تصميم گيري براي انتخاب محصولات و خدمات طي مي نمايد، فرايند تصميم گيري خريد مي نامند. بر اين اساس، در وراي هر عمل خريد يك فرايند مهم تصميم گيري نهفته است كه مي بايست مورد بررسي قرار گيرد. 

مدل های تصمیم گیری خرید، نشیر: مدل نیکوزیا  (1966)، مدل هووارد شث  (1964)، مدل انگل-کولات-بلک ول  (1978) و مدل ویلکی  (1994)، ازجمله مهم ترین مدلهای تصمیم گیری خرید می باشند (Watson et al..; 2002; p:395).از میان مدل های مطرح شده، مدل ویلکی (1994)، فرآیند رفتار مصرف کننده را به عنوان یک فرآیند سه مرحله ای که در هر یک از مراحل مصرف کننده فعالیت های خاصی را انجام می دهد، در نظر می گیرد. اين مدل برمبناي مفاهيم مرتبط با فرايند تصميم گيري خريد شكل گرفته است. به اعتقاد ويلكي، مطالعه تصميم گيري مصر فكننده شامل تجزيه و تحليل چگونگي انتخاب افراد از ميان يك يا دو يا چند گزينه خريد و فرايندهايي كه قبل و يا پس از خريد رخ مي دهند، می باشد (فیروزیان و همکاران؛ 1388؛ 130).

فهرست مطالب

رفتار مصرف کننده    2

2-1-1) مقدمه    2

2-1-2) تعریف رفتار مصرف کننده    4

2-1-2-1) عوامل موثر در رفتار مصرف کننده    6

2-1-2-2) قوانین طلایی در رفتار مصرف کننده    7

2-1-3) انواع تصمیم گیری های مصرف کننده    9

2-1-3-1) فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده    10

نمودار2-1) مراحل رفتار مصرف کننده (فیروزیان و همکاران؛ 1388)    12

شکل2-1) فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده (لشکری و نجچیان؛ 1388)    15

2-1-3-2) تصمیم گیری درباره ی خرید    15

شکل 2-2) عوامل تأثیر گذار بین قصد و تصمیم خرید مصرف کننده (کاتلر و آرمسترانگ، 1991)    16

2-1-3-3) چهار عنصر تصمیم گیری خرید مصرف کننده    17

2-1-3-4) عوامل مؤثر بر تصمیم خرید مصرف کننده    18

2-1-3-5) خانواده و نقش آن در فرآیند تصمیم گیری خرید    20

2-1-4) تمایل مصرف کنندگان به خرید    20

2-1-4-1) عوامل مؤثر بر تمایل به خرید    23

بخش دوم: پیشینه تحقیق    26

مطالعات خارج از کشور:    26

مطالعات داخل کشور:    30

منابع و مآخذ    32

منابع لاتین:    34

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت بررسی موقعیت جغرافیایی عربستان پاورپوینت بررسی هندسه در معماری و شهر سازی پاورپوینت بررسی روستاهای استان اصفهان پاورپوینت بررسی سرطان روده بزرگ پاورپوینت ارزشیابی سهام عادی (فصل هفتم کتاب مدیریت سرمایه گذاری تالیف جونز ترجمه تهرانی و نوربخش)