👈 فروشگاه فایل 👉

پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، روایی و پایایی

ارتباط با ما

... دانلود ...

پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، 10 سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx

مشخصات فایل

تعداد صفحات

5

حجم

28/723 کیلوبایت

فرمت فایل اصلی

docx

توضیحات کامل

پرسشنامه دانش مفهومی معلمان با نمره گذاری، تفسیر، روایی و پایایی، بررسی مولفه ها و خرده مقیاس ها، 10 سوالی در قالب فایل ورد و با فرمت docx

تفسیر و نمره گذاری پرسشنامه دانش مفهومی معلمان :

پرسشنامه دانش مفهومی معلمان توسط محقق و استاد راهنما ساخته شد و 10 ماده دارد. این ماده‌های محقق ساخته با راهنمایی استاد راهنما و سرکار خانم بحرینی، از معلمان با سابقه شهرستان اهواز، و سؤالات مقالات پژوهشی مرتبط با موضوع تحقیق انتخاب شده بودند.روش نمره‌گذاری بدین صورت بود که به هر جواب درست یک نمره تعلق می‌گرفت و به جواب نادرست نمره‌ای تعلق نمی‌گرفت بنابراین کمترین نمره 0 و بیشترین نمره 12 می‌باشد و محوریت اصلی سؤالات براساس دانش مفهومی معلمان ششم ابتدایی که در دو حیطۀ کلی بازنمایی‌های ریاضی و دانش دانش‌آموزان سازماندهی شد. در زمینۀ بازنمایی‌های ریاضی، روش‌های مختلف ارائۀ محتوا و مرتبط ساختن مبحث درسی با زندگی واقعی و در حوزۀ دانش دانش‌آموزان، آگاهی از پیش‌زمینه‌های ریاضی دانش‌آموزان، ایجاد پیوند بین دانش جدید و دانش قبلی مورد توجه قرار گرفت. 

پایایی و روایی پرسشنامه دانش مفهومی معلمان

     با توجه به اين كه ابزار استانداردي براي گردآوري داده‌ها دراختيار نبود، با استفاده از سؤالاتي كه در مقاله‌های پژوهشی معتبر، پايان نامه‌ها و منابع مطالعاتي مرتبط با موضوع تحقيق مورد استفاده قرار گرفته بود و همچنين با توجه به نتايج مطالعه مقدماتي و تجربيات شخصي محقق و همکاری استاد راهنما، به تهيه این پرسشنامه‌ اقدام شد. پرسشنامه دانش مفهومی معلم در ابتدا شامل 15 سؤال بود. به منظور تعيين روايي و پایایی پرسشنامه با استاد راهنمای مربوطه كه درزمينه تحقيقات آموزش رياضي از اطلاعات خوبي برخوردار بود و همچنين یک تن از معلمان نمونه شهرستان اهواز مشورت و تبادل نظر شد و روایی آن تعیین شد. با اعمال نظرات اصلاحی و جرح و تعديل سؤالات، در مرحله نهايي 10 سؤال براي پرسشنامه انتخاب و 5 مورد آن حذف شد. اين روش تعيين روايي برگرفته از بيابانگرد (1387) است كه مي‌نويسد: «سازنده آزمون براي آن كه به يك ارزشيابي بيروني از روايي محتوا دست يابد، بايد از تعدادي از معلمان يا ديگر افراد خبره بخواهد كه محتواي آزمون را به طور نظام‌مند بازبيني و ارتباط آن را با حيطه محتوايي مشخص شده ارزيابي كنند. اگر تمام اين افراد توافق كنند كه پرسش‌هاي آزمون حيطه محتوايي را به اندازه كافي منعكس مي‌كند مي‌توان گفت آزمون روايي محتوا دارد» (ص، 337).

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوينت کتاب ماليه عمومي و تعيين خط مشي دولتها تأليف دکتر جمشيد پژويان پاورپوینت بررسی جذام، هپاتیت و سرطان پاورپوینت مبانی حرکت شناسی ساختاری پرسشنامه نیازهای بنیادین روانشناختی گاردیا دسی و رایان جنگ رسانه ای دشمن علیه ایران و راهکارهای مقابله با آن